Haal meer uit je computer met Excel


Wat kun je met Excel? Microsoft Excel is een programma van Microsoft dat je gebruikt om gegevens te organiseren, berekeningen te maken, en grafieken te maken. Het is onderdeel van Microsoft Office en wordt vaak gebruikt op school, op het werk en voor persoonlijke administratie.

Met Excel kun je:

  • Werken met spreadsheets (rekenbladen) bestaande uit rijen en kolommen.
  • Formules gebruiken om automatisch berekeningen uit te voeren (zoals optellen, aftrekken, gemiddelden).
  • Grafieken en diagrammen maken van je data.
  • Gegevens analyseren met hulpmiddelen zoals filters, draaitabellen en voorwaardelijke opmaak.

Ik ben geen onderwijzer maar ik wil mijn kennis over het gebruik van Excel, op 4 dinsdagavonden in mei en juni delen.

Voorkennis

Er is algemene kennis van Windows nodig, zoals Opslaan, Kopiëren, Knippen en Plakken.

Kosten en middelen

Deelname is gratis, je betaalt alleen e consumpties Je hebt wel een computer nodig waar Excel opstaat of een online gratis variant, zoals Google Docs.

Aanmelden

Stuur mij even een appje.

Hans Visser